May 21, 2013

I'm in Love - in my new Camera Lens


Jo, det är jag faktiskt - i mitt nya kamera objektiv. Har alltid tyckt att det är kul med fotografering, gillar att titta på foton, och sen jag började blogga har intresset vaknat till större liv. Så i vintras blev det en liten(!) investering i en bättre kamera NIKON D7000. Men som med allt nytt, och tekniskt är det inget man lär sig över en natt, många nya ord och termer - och med mitt tålamod har jag tröttnat efter 1 timma, och lägger ifrån mig allt! Men nu har jag tagit mig i kragen, ska ta ett litet, litet steg varje dag - förhoppningsvis då, ska min alldeles för-bråttom-hjärna kunna ta massor av ny och spännande lära.

När jag köpte min nya kamera ingick ett objektiv Nikkor 18-105mm  f/3,5-5,6. Passar utmärkt som ett allround objekt, men jag har saknat ett som kommer närmare motivet och ger bra ljus. Numera har vi ju Media Markt inom 10 min gångavstånd så söndagspromenaden gick dit, och fick hjälp av jättetrevliga och duktiga Tomas Lindqvist, och en stund senare hade min kamera en ny kompis - Nikkor 50mm, fast objektiv med bländare f/1,8.....ni hör väl hur jag svänger mig med termerna ;) 
Här kommer några av mina senaste bilder med det objektivet. Vad tycker ni? Du kanske är duktig på fotografering, ge mig gärna feedback!


Translation/Summary:
It's true, I am in Love - in my new camera lens! This winter I invested in a new and better camera, NIKON D7000. But my problem is that I'm not quite patient enough to learn all technical terms and new words!! So lately, I've told myself to give it a little time every day. 
When I bought the camera, it came with a Nikkor 18-105mm f/3,5-5,6 lens, but I've actually missed one that comes closer to the subject. 
So last Sunday I gave my camera a new little friend, Nikkor 50mm f/1,8 and here are some of the photos I've taken with that lens. What do you think? Maybe you are good at photography and can give me some feedback!


Womanity by Thierry Mugler - My favorite perfume
Body milk & Eau de Parfum
I bought this Sally Hansen product in New York - 
It's super strong and stops your nails from breaking.
Speaking of in Love - 
Then you need a cute pink nail polish, it always give your nails a fresh look.
Try this new Mavala Riga 56
And finish with this best dry-top-coat ever - Seche Vite
Your nail polish will be rock hard in 5 sec!
The perfect gift for myself - Camera ring
Bought at So Good Jewelry in New York
Links:

No comments:

Post a Comment