September 2, 2012

Yogalates



Vilket underbart sätt att börja sin söndag!
Yogalates har ju funnits ett tag på SATS men jag har inte riktigt masat mig upp på söndag morgnarna för att gå dit. Men nu, efter några veckor av morgonträning har kroppen ställt in sig på att vakna tidigt, så idag gjorde jag slag i saken.

Vad är Yogalates?
Precis som det låter är det förstås Yoga, men man blandar också in Pilates. Pilates är ju världens bästa träning om man är intresserad av de inre musklerna - och det borde ALLA vara, det är ju de som gör att man blir RIKTIGT stark!
I Göteborg finns än så länge bara 1 Yogalates instruktör och det är Lise Korsedahl - Lise har jobbat länge på SATS med alla möjliga gruppträningar men har nu helt och hållet gått över till Pilates och nyheten Yogalates.
Den person som har tagit Yogalates till Sverige är Annette Lefterow, ni känner säkert igen henne från många tidningsartiklar och TV-program.

Fast idag, var min Yoga guru Lise Korsedahl - lugn, underbar och fick mig, denna söndag, att nog bli en lite bättre människa.....Tack Lise!

Namasté


Yogahandskar
 Perfekt om man blir väldigt varm, då man glider lätt på mattan


Yogapants från Lululemon New York




Länkar till detta inlägg:

3 comments: