April 11, 2013

New York - London - Gothenburg



På resande fot i 19 timmar, lämnade lägenheten i Harlem tisdag kväll klockan 7, eller pm som det så snyggt heter i USA, planet lyfte från Newark 22.55. Sov bort den mesta flygtiden, perfekt att flyga nattetid! Fast, jag måste ju säga att det prövar ens tålamod att sova sittandes, innan man hittat sin yoga andning har man en stund då man funderar på om kroppen har blivit antastad av bed bugs?! 
Nu när jag har varit British Airways trogen och flugit fram och tillbaka till NY så många gånger tycker jag att en liten uppgradering vore på plats, en liten fin överraskning när man checkar in - Första klass ser ju så grymt skönt ut, och kanske är det just därför man måste passera den avdelningen när man går in i planet, bara för att retas lite ge en den där känslan att någon gång ska jag också sitta där - eller rättare sagt LIGGA. Får jag någon gång uppleva första klass då ska det bli liggandes!
Efter att ha slagit hål på 4 timmar i London Heathrow, Terminal 5 - framröstad som Världens bästa flygplats, fick vi ytterligare en power nap på 1 1/2 timma i planet till Göteborg.
Nu är man hemma igen, och när jag skriver detta är klockan 01.00 (fast i min kropp är den 19.00) och jag har svårt att sova, men nu släcker jag. God natt!


Translation/Summary:
Left New York Tuesday night, but it took a while before I managed to fall asleep, I mean, sitting in a crowded aircraft - I'm looking forward to the day when I can afford First Class! It looks so cosy and comfortable!
After 4 hours in London, Heathrow we had 1 1/2 more hours to sleep while flying to Gothenburg.
And here I am, back home again, in my bed, and the time is 1 am (in my body 7 pm) and now when I want, and need to sleep, I can't!


Sleeping Beauty - at London Heathrow

Brunch at Wagamama Terminal 5
"Chilli Chicken Ramen"
Try it next time!





No comments:

Post a Comment