July 30, 2012

Alex is back home in Sweden


Oj, förra veckan gick jättefort. Alex kom ju upp till oss här i New York från Georgia, Atlanta den 19 juli så vi fick en veckas familjesemester, men i torsdags åkte han och Peo tillbaka till Sverige.....Alex med lite sorg i hjärta då han verkligen gjort sig hemmastadd i McDonough tillsammans med pappa Don, Zach och alla nya vänner. Georgia on my mind är en mening, som nog både Alex och vi som varit där, kan skriva under på!

Men här, kommer de närmste dagarna, bli lite gott och blandat från vår New York vecka tillsammans.

July 23, 2012

Good Morning New York



Fördelen med att bo högst upp i huset är takterassen, inte särskilt fancy men utsikten är häftig. Frukost, kaffe, några armhävningar och kanske lite yoga - sen är man redo för en ny dag i The Big Apple. 
Ett perfekt ställe att starta dagen på!

Good Morning New York!

July 22, 2012

Reunited in New York


I torsdags åkte vi till La Guardia Flygplats för att möta upp Alex som kom från Atlanta. Känns nästan lite overkligt att vi är alla tillsammans igen. 
Efter ett High School år i McDonough är det dags att flytta hem till Sverige och fortsätta gymnasiet. Men först lite family time in New York.

När vi lämnat allt bagage hemma hos Malin tog vi metron till 72th Street och gick till Jalapeño som ligger på 185 Columbus Avenue, Upper West, för att äta. Vår Mexikanska favoritrestaurang där personalen är lika hjärtlig som maten, för att inte tala om deras drink Jalapeño - MumsTequila, gurka, jalapeño - en drink som sitter där den ska! Stark och med det rätta stinget.
Cirkeln är sluten!

July 19, 2012

Me and Jonah Hill in SoHo



Nä, det var väl inte riktigt så att vi hade bestämt träff där, men vi sprang, så att säga på varandra vid hörnet Prince Street och Broadway i SoHo. 
Antar att han precis som vi, bara tog en sväng på stan - lite shopping, mat och så vidare.....

Ja, det är så vi rullar här i New York City!

July 18, 2012

Central Park + a Movie Premiere



I måndags,efter god mat på Whole Foods vid Columbus Square, tog vi vår bag med badhanddukar, gick till Starbucks och köpte med oss var sin Frappuccino Mocha Light för att sen lägga oss i Central Park och njuta av sol, värme.
På väg tillbaka mot Lincoln Center ramlade vi in i The Movie Premiere of 
The Dark Knight Rises. On the Red Carpet visade Batman o de andra upp sig för skrikande fans, Malin hade tur och fick en skymt av Christian Bale.
The Dark Knight Rises är ju tredje Batmanfilmen, och fotsättning på de 2 föregående. Filmen ska vara The Conclusion, det vill säga, den är avsedd att bli den sista och avgörande!
The Dark Knight Rises har biopremiär 20 juli!